onsdag 28 september 2011

Haninge kommun..

..Och deras politiker får här och på FB en känga av mig som mamma till en av danseleverna på Jordbro United dans & show.
Lina och hennes pappa sliter ont för att driva verksamheten som ständigt utökas i antal elever. De behöver större lokal då de i princip växt ur den befintliga.

De är otroligt engagerade och är i mina ögon riktiga eldsjälar som brinner för barnen och verksamheten. Men de kämpar i hård motvind! Kommunen och politikerna borde visa ett större intresse då dansen är en otroligt bra sysselsättning och ett bättre ställe att spendera tiden på än att bara hänga runt..!!

Haninge kommun är i mina ögon som skattebetalare och boende i kommunen riktigt dålig på att prioritera! Och då pratar jag inte bara om detta ämne..
Men kommunen borde kunna hjälpa till och stötta verksamheten i stället för att motarbeta. Jag skäms å era vägnar!

Skolan i Jordbro som läggs ner med fullt fungerande lokaler vore ypperlig att utnyttja.
Men planer på att riva och bygga lyxbostäder ligger tydligen högre på er lista..!!?
Seriöst.. Hur tänker ni där!?



Hjälp dansskolan att kunna fortsätta sin verksamhet utan att behöva krypa på knäna!!!!!

Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer: