onsdag 5 maj 2010

Samtal på väg till dagis..

(William ska med en kompis hem efter dagis idag..)

-Mamma, S mamma pratar lite konstigt..
-Ja hon pratar en annan dialekt. Hon har bott i en annan del av Sverige. Då pratar man samma språk men det låter lite annat..
-Ja just det, som moster Lindas Josefine och moster Linda pratar lite annorlunda också.

-När jag var liten bodde jag någon annan stanns och pratade annorlunda.
-Gjorde jag det också då?
-Nä, du fanns inte än..
-Nähää, låg jag i din pungkula då?
-*skratt* Nej, jag har ingen pungkula!
Men i pappas pungkula *ler*
-I pappas!!!? Näh mäh, du skämtar !!?
-Neej.
-Äckligt!!! Den har ju hår ju.

*skrattar båda två*

Å sen var det lite prat om spermier å så för å förklara runt om...

3 kommentarer:

Agneta sa...

HAHAHAHAHA!!!!

Anna sa...

Haha vilken fantastiskt konversation.. =)

Mita sa...

Hahaha, vilken härligt samtal!