fredag 29 januari 2010

Att hjälpa andra..

...Kan bli kostsamt för egen del...!

Min sambo är extremt hjälpsam mot sina medmänniskor.
(inte alltid lika mot mig..;)) Å jag är oxå hjälpsam ibland ;)

Vi har kontrakt med en plogare på vår gata..
Och denna vinter har väl inte detta skötts helt okej..
Natten till igår kom en hel del snö, vilket resulterade i (då plogarn inte dök upp förrens på kvällskvisten) att ett gäng bilar fastnade i snön. Min sambo tar vår bil och drar loss dem. Å så går vår bil sönder!!!! :( Under, avgasröret hänger.

Så idag har den varit på verkstaden och kostat sura pengar!
Vilket jag kan tycka att den där plogarn ska stå för!! *irriterad*

Så kan det gå när man ska vara snäll å hjälpa sina medmänniskor!!

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Blä, va trist!
Plogaren ska betala om du frågar mig.

MissC sa...

Nilla: Ja det tycker ju vi också!! Men det lär troligen inte blis så *grrr*
Men det blir ju till att hjälpa folk fysiskt å inte med egna "don" som kan riskera att gå sönder.