tisdag 1 juni 2010

Blödande..

..Mammahjärta!!

Idag när jag hämtade William på dagis (sent) då var han ensam kvar. Inte bara på sin avdelning utan på hela dagis/förskoleområdet!!! Det gjorde ONT! Han stod ensam och hängde mot staketet med ledsamt ansikte (han såg inte mig först)
Fröknarna (2st) satt bakom å babblade..
Usch, det gjorde så ont att jag fick hålla tårarna tillbaka!
Vi kramades hårt..

Jag vet att det finns fler barn å föräldrar som är med om detta.. Men det gör inte mindre ont för det!
Vi lever vårt liv och andra sina liv...

6 kommentarer:

Agneta sa...

Ja det gör ont. Min äldsta var ofta kvar ensam på dagis också. Men hon hade det jättemysigt med fröken, de pusslade eller läste och åt ibland glass eller frukt.
Jag var den enda som tyckte det var jobbigt att hon var kvar sist, som tur var.
Men trist om W är ledsen över att vara ensam...

MissC sa...

Ja inte var det någon uppmärksamhet på honom.. Han sa att de bara pratade med varann. Och det var vad jag såg när jag kom också :(
Jaaaa det gör ooont! Men om han hade haft det som din "lilla" då hade det inte gjort sååå ont.

Helena sa...

Jag förstår va du menar. Min lilleman har varit bland de sista några dagar nu o det känns i hjärtat mitt. Och när man kommer o hämtar så är det alltid fel "fröken" som inte vill säga ett ljud om vad som har hänt under dagen. Utan man känner bara att hon vill bort från jobbet. Usch sådär ska det väl inte kännas?! Har du hört om dagiset där ett par barn va kvar helt ensamma för det hade blivit missförstånd o all personal hade gått hem?!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Men du kom.....det är allt.

Anna sa...

Jobbar själv på dagis och skulle ALDRIG låta något sådant ske!!

Tycker att du ska prata med personalen om det.

// Anna

MissC sa...

Helena: Ja, ibland undrar man för vem skull dem är där!!!!

Oroshjärta: Jag vet, men inte kul..

Anna: Jag pratade med dem dagen efter, de skulle ta det till ledningen sa dem. Den ena tjejen mötte jag å tog henne rakt upp å ner, hon sa -Ja men det var ju så sent, å vi hade bråttom!
URSÄKTA!!!! DU ÄR HÄR FÖR HANS SKULL!!! Hennes kaxighet upphörde..

Jag är inte typen som håller tyst ;)
Jag är ett känsligt rivjärn *haha*