torsdag 20 augusti 2009

Gatufest..

..Det ska vi ha här på vår gata på lördag. Tradition sedan tidigt 70-tal. Tycker det är en jättekul "grej" som dessutom är positivt för grannsämjan!! Hoppas vi i detta moderna stressade samhälle kan hålla liv i traditionen för framtiden också. Visst det krävs lite jobb å fix å trix.. Men det överlever man! Plus att man får ha kul på köpet.
Teman.. Det är alltid teman på festen oxå. Nu detta år är det bara huvudbonad säger ju inte så mycket.. Jag är inte riktigt på det klara med vad jag ska klä huvudet med än!

Hörde litet rykte om att vissa önskade att det skulle läggas ner :(
Trist inställning tycker jag!

6 kommentarer:

Anki sa...

Jo de är tråkigt när folk tycker att vi ska lägga ner.. Men det är säkert dom som inte vill lägga ner5minuter på att på att göra något själva. Och det är ju ändå bara vart tredje år som man behöver hjälpa till. Själv är man ju inte heller det är ju åtta familjer som hjälps åt...
Så på lördag partajjar vi.....
Hatt paraden är väl så att man ska göra sin egen huvudbonad...Och sen visa upp den..

MissC sa...

Menar du att man ska göra en själv!!!? Den informationen har definitivt inte kommit ut! Ja, ja det får bli som det blir.

Vi ses då :)

Helena sa...

Gud va roligt med en gatufest! Så roligt o bra sammahållning är det inte hemma hos mig. Dööötråkiga grannar:(

Vill flytta därifrån, men det är inte lätt att hitta "sitt" ställe.

Hoppas du får till en hatt som du kan ha på lördag

Ha en skitkul helg o festa åt mig med ;-)

nillas liv på pinnen sa...

På en fest med temat frukt hade jag ett plommonstop på huvudet. Det var lite fyndigt tycker jag. Men din fest hade ju inte temat frukt...

Ha det så kul iallafall!

missy sa...

Åhh va trevligt med en gårdsfest =) sånt förekommer inte här där jag bor för där är folk fullt upptagna med att prata skit om varandra *s* Tänk hur det är va på vissa områden, men det får dem ha för dem själva ;)

Agneta sa...

Min syster och jag har pratat om att bjuda in alla grannar på gatan nästa vår, på knytis! För att alla ska om inte lära känna varandra så i alla fall träffas en kväll och mingla och ha trevligt!
Hoppas det blir av!