torsdag 17 september 2009

Farväl..

Jag ska på begravning imorgon i Visby på Gotland.. :(
Jag försökte på ett pedagogiskt sätt förklara för William vad en begravning är då han ju undrade..
Jag sa att det är när man tar farväl av någon som inte finns hos oss längre. Och han undrade genast vem det var & började rabbla upp en massa.. Men jag lugnade honom med att förklara att det inte är någon han "känner". (de träffades senast för 2år sedan)

I morse när William vaknade å knappt hade öppnat ögonen så frågade han..
-Mamma när du ikväll åker å imorgon när du ska ta farväl..
Kan du ringa mig då, så jag också får säga farväl!!?

-Men du vet att det inte är någon du känner..
Vill du ändå att jag ska ringa? -Ja det vill jag!
-Då gör jag det.

Så imorgon ska jag ringa William så att han får ta farväl av henne.

Lille älskade empatiske son..!

3 kommentarer:

kurrelina sa...

Oh så gulligt av honom...

3Lmamma sa...

Tänker på dig....Att säga farväl är viktigt live eller i telefon...
Hörs..?
Kramisar

Nordic sa...

Han är en fin liten kille, helt klart..kram//A