söndag 20 september 2009

Vackert & jobbigt.

Jag är tillbaka från den vackraste ön jag vet, Gotland. Det var en fin begravning, en hyllning till hennes liv. Men inte desto mindre jobbig.. Kistan firades ner i graven av hennes söner och man. Första ggn jag var med om detta.. Det var lite extra jobbigt! Sen var det berättelser och sånger vid kaffet å kakorna. Jätte fint!! Massor av känslor och tårar blev det dessa dagar!! Vi hade även väldigt trevliga stunder mitt i alla tårar och känslor. Fick njuta lite av Visby men inte i närheten av vad jag hade velat. Det var med blandade känslor jag lämnade ön, och släkten bakom mig. Men det blir INTE 2år till nästa gång jag sätter fötterna där.

Igår kom jag hem och jag var helt slut, mina ögon var svullna och ömma.. Så det blev en del vila på dagen och natten tidigt. Välbehövligt!

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Låter som en värdig hyllning av hennes liv.
För mig är det 16 år sedan jag var på Gotland. Vill verkligen dit igen!

Agneta sa...

Jag har aldrig varit på Gotland... Jobbigt det måste vara för dig att vara där av en sorglig anledning...