fredag 25 december 2009

Tårögd mamma..

..På julafton!

Barnen stod i fönstret förväntansfulla. Tomten kom genom skogen och jublet dånade :) Tomten blev insläppt.. William tittar på mig och säger -Men mamma tomten har ju mask!!? Vad säger "man" jaa, det har han.. Hmm *bytte samtalsämne*

När tomten kommit in i värmen och frågat om det finns några snälla barn. Och barnen högt ropar att det finns.
Armar upp i luften -Jag är snäll, JAG ÄR SNÄLL!!
Tomten kom in i rummet..
William stod precis framför tomten och frågar..
-Åker tomten till de fattiga barnen också?
Tomten efter lite tystnad något förvånad över frågan tror jag.
-Ja det gör jag.
William "förklarar"
-För de har ju inga pengar.

Jag blev tårögd såklart.

3 kommentarer:

Mita sa...

Han är klok din söta son...

kurrelina sa...

Vilken liten underbar kille du har...var glad över honom som tänker på de som inte alltid har det så bra,
kramis

Neta sa...

sådan mor sådan son, skrev jag om på min blogg idag. Det samma gäller här också förstår jag. Ni har varma goda hjärtan båda två!! Kram på er!
Hos mej handlade det mer om att festartagen går i raktnedstigande led;-)positivt det också,he he