måndag 22 februari 2010

7 saker om mig..!


Denna awarden fick jag av Anna. Tackar och bockar :)
Ska göra mitt bästa för att uppfylla reglerna då jag varit usel på de jag tidigare fått. Har haft en förmåga att glömma dem :/
Men nu så..
  • Kopiera den här awarden till din blogg.
  • Länka till den du fått den av.
  • Berätta sju intressanta fakta om dig själv.
  • Ge den till sju stycken.
De sju som får den av mig är:
(Stort och smått, jag skonar dig från en till då ;))
  1. Min pappa är dansk (jag pratar tyvärr inte danska)
  2. Min mormors mamma var norska (men jag kan prata norska)
  3. Min morfar kom från Gotland
  4. Harald Hårfager är min 33:e great grandfather
  5. Jag har direkt koppling till Julius Cesar via hans syster Julia
  6. Och till profeten Muhammed via konung Erik Plovpenning av Danmark
  7. Jag var taskig mot min syrra Linda när vi växte upp.. Väldigt taskig. Exempel får komma vi senare tillfälle..

Så då var det gjort.

6 kommentarer:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

TACK!!! DU ÄR EN SÖTNOS!

Mita sa...

Tack snälla för awarden, svarade på en rätt nyligen så jag får suga på denna lite =)

mamsen sa...

Å allt är sant! puss gumman....

Agneta sa...

Harald Hårfager är jag släkt med också! Måste kolla med mammas kusin (som är norska, och som släktforskat fram detta) hur "nära" släkt vi är.
Vad kul! Det betyder att du och jag också är släkt! Haha!

Tack för att du skonade mig! Jag har verkligen ingenting att blogga om just nu : /

Kram!

Ps. Min morfar kom från Norge. Stavanger.

MissC sa...

Hahaha.. Coolt :)
Hej släkting *fniss*

Jerndalsläkten kommer vi från.. Om du vill kan du få en adress å kolla hela "trädet".

Agneta sa...

Gärna! Spännande!