lördag 27 februari 2010

Blåljus..

Kom hem igår efter 14timmar på jobbet.. Utanför vårt hus står en ambulans och darlings bästa kompis bil!!! Pulsen steg till max och jag fick ont i magen.. Sprang in för att hitta min darling i händerna på ambulanspersonalen, liggandes på golvet knappt kontaktbar med extrema huvudsmärtor och även smärtor i bröst och vänster arm. Dessutom låg han med okontrollerbara skakningar! En hemsk syn!!

Som tur var sov barnen!

Jag som oftast handlar lugnt och sansat i de flesta lägen, betedde mig som en vilsen/yr höna. Connys kompis fick tala om för mig vad jag skulle göra...

De åkte in och gjorde magnetröntgen som inget visade, så tog de även ryggmärgsvätska idag. Den visade heller inget..!?
Så ingen vet vad det var.
Vi åkte för att hämta hem honom då de skulle skriva ut honom.. Men det blev inte så. Då han undertiden spytt och det även kom blod så behåller de honom under observation. Vilket känns skönt kan jag tycka.. Då är han ju på rätt ställe om något händer.

Men just nu är läget som sådant att de utesluter sådant som är livshotande. SKÖNT!!
Men det är ändå obehagligt och uttröttande jobbigt.
Han var helt sänkt av all smärtlindring och har fortfarande ont i huvudet trots den.. Tydligen mycket som kan hända som upplevs som livshotande men som inget är.. Läskigt!

Så nu ligger min darling på ett ställe där han absolut inte vill tillbringa helgen, å vi tänker på honom!

Kram från en urlakad kvinna.

8 kommentarer:

Agneta sa...

Åhfy vad hemskt. Vilken jobbigt upplevelse. Tur att det inte är något allvarligt iaf. Och hoppas att han snart är bra igen.

Min man fick fruktansvärda magsmärtor för några år sen, låg och vred sig på golvet i smärta (och han brukar inte vara kinkig) - vi åkte in och de röntgade men hittade ingenting heller! Jättekonstigt.
Han fick bra smärtlindring och sen var det bra. Konstigt det där med människokroppen...

Kram!

Tant Trassel sa...

Rolle ringde Pia på direkten.
Vi tänker på er gumman...
kom att tänka på.. visst kollapsa han nån annan gång oxå? Eller var det pga feber?
Minns inte riktigt.
Kram

Anonym sa...

Usch, jobbigt för er alla förstår jag. Hoppas han snart är på benen igen. Alltid jobbigt när någon nära blir dålig (jag vet hur det känns...) Många kramar till er alla
//P

MissC sa...

Tack alla för omtankarna!! LOVE

Karina: Jo det gjorde han.. men det var av feber som du säger, då han åkte på nån influensa.

Kram på er sötisar!

Suzan sa...

Åh, stackars dig o din gubbe,.. massa kramar! Jag hoppas han mår bra o är okej.

Amazingdays sa...

Vilken traumatisk upplevelse. Det är inget man önskar sin värsta fiende.
Hoppas att allt löser sig till det bästa.
/Carina

Mita sa...

Nej vad obehagligt!!
men vad var det som hänt?

kurrelina sa...

Oh så hemskt, kan tro du blev hönan agda.....beter mig ofta lika....jag blundar och håller för öronen...tror att det otäcka försvinner då.
Men det är bra att dom går igenom honom ordentligt...
var rädd om dig och de dina
kramis