fredag 19 februari 2010

Dumma busschaufför!!

Imorse var det såklart kaos i lokaltrafiken..!
Tåg försenade & inställda. Jag behövde dock bara vänta i knappa 20min på "mitt". (De fanns dem som stått i 1timma) Väl framme vid byte till bussen så har den en ny avgång.. Vilket innebar att jag skulle hinna med den :) 2 1/2 minut tillgodo. Så jag slutar att springa strax bakom den.
Då blinkar chauffören ut å börjar åka..!! Innan avsatt tid! Jag springer ut i gatan (då han måste åka runt å emot mig för att komma vidare) vevar i högsta hugg med min metrotidning i luften. Inte en möjlighet att han kunde missa mig. Men han vägrar att titta på mig och ännu mindre att stanna!
Det är fan inte sant *skrek högt*

Hoppar på ett pendeltåg som går en bit åt samma håll.. För att hoppas på att hinna ikapp bussen (har lyckats med det tidigare vid andra förseningar) Tänkte minsann ge chauffören en ordentlig avhyvling! Jätte laddad var jag!!
(inte ofta jag blir arg, men när jag väl blir det är jag inte nådig)
Självklart missade jag den med ngn minut, trots att jag sprang som en galning.. Fick snällt vänta på nästa. Men ringde SL och lämnade min åsikt!!

William ska meddela tomten att busschauffören varit dum!! ;)
Så han inte får några julklappar!
Ha där får han!


4 kommentarer:

Mamma J sa...

Ibland undrar man om de fullständigt har missuppfattat sitt yrke och dess inriktning som SERVICE-yrke!

Blä!

Anna sa...

Hej! Hoppas att allt är bra?! Tänkte bara säga att du har en award att hämta hos mig.. =)

Mita sa...

Man häpnar!!!
Han hade väl en dålig dag och det gick ut över dig.

kurrelina sa...

Oh så härligt det är att läsa din blogg, du skriver så otroligt skoj.
Hoppas du stampat klart i golvet och att humöret blivit bättre
kramis