lördag 20 mars 2010

Störd nattsömn.

Inatt sov jag till en början superskönt. Å sen blev det ett jäkla väsen ute på gatan. Det är lyhört vill jag lova, 70-tals hus är väl inte de mest isolerade husen!!
J.Ä.V.L.A ungdomar rent ut sagt!! (låter lite gammal här) Men de tror ju att de är den enda på jordens yta.. Ja, de beter sig i alla fall så.
Å jaaa, jag vet.. I´ve been there ;)
Men skriken å gapen å tjafset ökade i styrka.
Till slut lät det som att det var på typ liv å död!!
Jag kastade på mig morgonrocken och mina tofflor å gick ut.. Man vet ju aldrig.. Där ute var det ett gäng tjejer utspridda över gatan å några killar längre ner.
Ooops, jag stängde dörren bakom mig.. Den gick i lås! Hmm..
Frågade en av tjejerna vad de höll på med (irriterat) Fick en axelryckning till "svar". Skriken lugnade sig.. Å jag fick ringa på ringklockan. Tur, väldig tur att jag inte var ensam hemma och att min sambo vaknar väldigt lätt!!!

Kan ju bara tänka mig synen med mig på trappen i morgonrock å tofflor *skratt*
Darling undrade vad jag höll på med. Men va f-n om det låter som att någon far illa, kan jag ju inte bara låta bli att kolla upp det. Mest var jag faktist irriterad över att min nattsömn blev förstörd!
Idag har jag huvudvärk...
Men det kan bero på bihålsinflammationen.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Underbart!
Fler vuxna borde dra ut i morgonrock och tofflor när tonåringar gör för mycket väsen av sig. Och dessutom behöver man ju kolla att allt är okej när det låter som att det inte är det.

MissC sa...

Ja så är det ju.
Men det verkar som att de flesta tycker att det är pinsamt att lägga sig i..!