söndag 21 mars 2010

Telefonförsäljare..

Brukar kunna avfärda dem enkelt om jag inte är intresserad.. Å hur ofta är man intresserad!!? Men den här kvinnan från tele2 hon malde på.. Jag la in en kommentar om att jag förnärvarande inte var intersserad av att ändra bredband odyl..! Men NÄ, hon gav ingen hint om att ha hört vad jag sa. Detta upprepade sig en ggn till..

Så till slut säger jag..
-Jag är inte på den plats i livet där jag vill ta ett sådant beslut.
(tänkte att hon skulle ge sig)
MEN hon svarar..
-Så du är inte på den plats i livet då du kan tänka dig att sänka dina kostnader?
Jäkla okänsliga irriterande bitchförsäljare!! *tänker jag*
Så då säger jag..
-Vet du, jag säger till dig att jag inte är på den plats i livet just nu där jag orkar befatta mig med dessa beslut! Å då tycker jag att du ska respektera det å tacka för dig och avsluta detta samtal!!!
Hon svarar..
-Ja, okej tack å hej.

Hur svårt kan det vá!!!!!!

4 kommentarer:

Agneta sa...

Fy för att vara telefonförsäljare. Fy för att behöva bete sig så mot människor! De utnyttjar svaga människor och de vet det!

MissC sa...

Ja de är en speciell typ av människor som klarar ett sådant jobb!!!!

Anonym sa...

Hej Miss C.,

Vi på Tele2 blir bedrövade när vi läser ditt inlägg och kan inget annat än att beklaga det oprofessionella och nonchalanta uppträdandet som den aktuella säljaren uppvisade. Givetvis skall säljaren respektera ditt svar utan att du behöver motivera varför du väljer att avstå. Vi beklagar detta än en gång och hoppas på ditt överseende.

Med vänlig hälsning,

Alan Kocevic, Tele2.

alan-a.kocevic@tele2.com

Amazingdays sa...

Jag blir lite konfunderad över hur de får reda på att just du har skrivit ett inlägg om Tele2. Har de personal som sitter och googlar på "Tele2" och ser vad de får fram?

Intressant. På min blogg för någon vecka sedan skrev jag att jag hade fått blommor via bud och nästa dag var där en kommentar från Euroflorist. Hur kunde de veta det och dessutom nämnde jag inte Euroflorist över huvudtaget. Konstigt!

KRAMAR!!!
/Carina