måndag 9 november 2009

Inga ursäkter..

Okej.. Det verkar som om jag faktiskt är rätt så duktig på att komma på ursäkter för att slippa springa. Och då jag faktiskt är anmäld *gudhjälpe* till Göteborgsvarvet i maj borde jag verkligen springa!!
En bloggtejej som är duktig på detta är stort och smått nu har hon utmanat mig..! Se i kommentaren under föregående inlägg. Och när det kommer till utmaningar är det sällan jag tackar nej. Därav loppet i maj *var väl totalförvirrad*
ja stort och smått, jag antar utmaningen!! *hjälp* *skratt*
Märks det att jag är nervös ;)

Eller jag borde säga tack!!
Jag gissar att söndagar blir bäst..
Vill inte vara ute i mörkret, ensam!

Håll tummarna för mig ;)

8 kommentarer:

Mia sa...

Får jag vara med på eran utmaning? Behöver verkligen komma igång och det skulle vara kul att göra det ihop..
Så Miss C och Stort och smått, får jag va med?
Kram

MissC sa...

SJÄLVKLART får du vara med!!!
Vi kan ju rapportera på bloggen när vi vartit ute ;) Tid å distans å så..

Ju fler desto roligare! :)

KRAM

Agneta sa...

Vad kul vi ska ha, och självklart får du vara med Mia!
=)
Söndag alltså! Det är skönare att springa när det är dagsljus.

Är 20 minuter tillräckligt? Det ska ju gå långsamt de första veckorna, sen får man börja öka.

Tänk nu inte "vad jobbigt det ska bli" utan tänk "vad skönt det kommer att kännas efteråt!"

Trötthet räknas inte som ursäkt för att inte springa. Inte heller lite lätt huvudvärk, däremot halsont och andra förkylningssymptom.

Grattis till att snart vara igång! =)

MissC sa...

Troligen tar det längre tid för mig! Jag kommer nog varva löpning med raskgång.. Sådär i intervaller. Känns lättare då ;)

Ser faktiskt fram emot det :))

Wiiiihoooo.. Here we go girls!!!

Sus sa...

Hjärtat är med...men jag är smartare än så =)

Neta sa...

t o m jag blir ju lite taggad här ju!! Kul med utmaningar! Lycka till alla tre! väntar spänt på rapporter om hur det går för er;-) /Kram

MissC sa...

Sus Klurar: Jag fattar inte *trög*?

Neta: Men haka på den då ;)

Agneta sa...

Det är helt okej att varva med raska promenader! Men minst hälften måste vara jogging! Och då får du vara ute minst 30-35 minuter om det ska något! Och det kommer det att göra!
Blir inte för övertänd i början bara, det är lätt att man går ut för hårt och drar på sig onödiga "småskador" - kom ihåg att känna efter hur kroppen känns!
Söndag alltså!!! =)
(Och ja, jag ska själv ut och springa!)