måndag 30 november 2009

Jisses..

..Vad har jag gett oss in på *icke korrekt svenska.. Vet*
Men helt seriöst!!!

Det började med en liten hamster som skulle få komma å bo i Williams rum. Med en liten bur å inte så mycket jobb..
Inte så dyrt heller.
Å vad slutar det med!!!! Jo, 2 stycken marsvin! *hjälp*
Jag har knappt sovit inatt, då jag funderat över om det verkligen är rätt beslut!! Ett beslut som fattades något ogenomtänkt. Dessutom är det en del dyrare å det blev en jättebur, å kräver ju en del mer jobb.

Meningen är ju att William ska lära sig att, ta hand om, empati och ja ni vet..! Men ändå, kanske blev lite väl. *snurrig*
På väg hem var William överlycklig å sa att han älskar sina marsvin! Men är superledsen då de håller sig undan i sitt hus i buren.

De stackars små djuren är vettskrämda å visar sig inte. William är ledsen över att de inte vill komma fram å tror att de inte tycker om honom. Vilket jag ju såklart försöker att förklara varför de är som de är nu. Men det hjälper föga för lillkillen.. Han vill ju krama å gosa å leka med dem nu! Hoppas tålamodet inte sinar..

Jag funderar på om jag fått kortslutning i hjärnan och om det kanske varit bäst med hamster ändå..!!!?? *suck suck suck*

Så det var varken, bebis, katt eller kanin ;)

4 kommentarer:

Mita sa...

Det blir nog bra med dessa marsvin ska du se, en hamster är väl ännu mer hemlig=)

nillas liv på pinnen sa...

Oj då, men de kommer nog fram såsmåningom bara de får tid på sig. Har hört att marsvin kan bli väldigt tama.

Knaster sa...

En hamster skulle GARANTERAT ligga i sitt hus o sova större delen av sitt liv. Marsvinsbebisarna behöver bara lite tid på sig att vänja sig vid allt det nya, sen kommer de vara supermysiga!

Bädden ni fick med, använd den! När William ser på TV kan han sitta med ett marsvin å bädden i knäet och mysa mysa mysa. Ta varannat marsvin vartannan gång. Ju mer ni pysslar med dom, ju tamare kommer dom att bli!

Och om det är nån tröst så hade inte hamster behövt bli särskilt mkt billigare. *vet*

Jag kommer ner nån dag snart och visar William hur man pysslar om de små grisarna!

MissC sa...

Cindy: Tack du får gärna bosätta dig här! ;)

Mita:Jag hoppas det :)

Nilla:Det har jag oxå hört men just nu är det förvirring som råder ;)