tisdag 16 juni 2009

Alive and kicking..

My gadd vilken resa jag varit med om!!! Jag har om ni inte märkt det inte varit speciellt aktiv här.. Eller ngn annan stanns heller för den delen! Jag åkte i söndags in till Huddinge akut med de värsta tänkbara smärtor man kan ha..
Ringde först ambulans men tyckte att jag kanske inte var berättigad det.. *fröken vill inte ta en livsviktig plats*
Min kära granne Maria körde in mig! -tack underbara du!!

Smärtorna började redan runt 10.30tiden på förmiddagen men jag stoppade i mig tabletter som dämpade det sådär.. Conny var ute med kompis på båt å de var fast då den ej gick i gång å dessutom var det varning 1 ute på vattnet. William roade sig själv å var mest hemma hos grannarna. Jag gav upp vid 17.30tiden ngn ggn då jag inte stod ut längre och tabletterna inte verkade! *fröken dumt duktig* eller vad..?!

Väl inne på på kirurgen blev jag väl omhändertagen. Smärtorna eskalerade ofantligt vilket gjorde att jag spydde av dem.. Sen fick jag morfin å spydde av den. Och så fick jag mer morfin.. Massor! Men där emellan verkan av medicin å när den dalade F*AN vilken smärta!! Åkte upp å ner på olika avdelningar och mellan olika gissningar på vad det kunde vara, blindtarm, gallsten eller njursten, tillslut.. 12timmar senare blev det magnetröntgen vilken visade vara en stor cysta på äggstocken. Så det blev operation!

Visade sig vara en såndär sak som växt i mååååånga ååår och var nästan lika stor som en handboll *iiiuuuu* Full av hår å ben bitar *yyyyäck* Den hade växt i äggstocken så det var inget kvar av den! Mina smärtor uppkom mest av att den roterat 3varv och på så sätt stryp syre och blod tillförseln.. De fattade inte att jag stått ut så länge! Inte jag heller nu med facit i handen ;)

Alla de år jag haft ont å trott det varit vätskebrist så njuren gnällt på mig eller att det varit ägglossning.. Nu vet jag vad det varit. Och jag är av med det onda!!!! Wiiiihooooo!! Dessutom måste det ju försvunnit minst ett kilo! *ska väga mig* Hehe..

Men ändå, detta är ju helt sjukt egentligen, att det inte upptäckts tidigare eller att jag stått ut med dessa smärtor. Och att jag kan ha haft den växandes sedan jag själv blev till..!

Nu är jag fri fri fri... Nanananana fri fri fri!!! :)

8 kommentarer:

Agneta sa...

Oj! Vilken grej... Fy vad jobbigt. Men vilken tur att det gick bra ändå, till slut.

Hoppas du får må bra nu!

Kram

©Annelieh sa...

Men älskling!!!! Jösses...då var det DEN som spökade när du hade ont hemma hos din mamma...men HERREGUD!!!! Åhhhh, vännen, jag vill bara krama om dig så jag skickar värsta kramen..KRAM!!!!

kurrelina sa...

Oh så hemskt du måste haft det men tack o lov så slipper du det onda nu.
Skickar dig en bamse stor kryapådig kramis

3Lmamma sa...

Sötaste vän...kände på mig som sagt at det var ngt som stod fel till....det bröts vårt samtal hörde dig ej...?Hoppas vi hörs imorgon och ses snarast!Saknar dig och tänker på dig!P&K

Anki sa...

Ajajaj sånt är inte att leka med.
jag undrade vart du tagit vägen sen du kom hem från GBG. Trodde jag skulle få se dig springa utanför fönstret.
Hoppas att allt är bra med dig nu..
Kramar i massor från mig i 21:an

mita sa...

Men jesses vad otäckt........en liten alien......skojjade....krya på sig vännen

nillas liv på pinnen sa...

Å fy och huvva!!!
Du borde fått ambulans! *tycker*

MissC sa...

Tack söta ni!!! Jag mår efter omständigheterna toppen ;)) *om vi struntar i operationskänningarna*

Nilla: Jag hade fått ambulans om jag inte avbokat den.. Det var en på väg. Mitt samvete som spelade mig ett spratt.. ;)

Tack för er omtanke!!! *kärlek*