måndag 1 juni 2009

Utmanad IRL 22/5-10

Jahapp..
Fattar inte vad jag gett mig in i.. Har blivit utmanad av mammas svägerskas döttrar att nästa år delta i Göteborgsvarvet!!
De ni, jag som hatar att springa!
*herre jisses hur ska detta sluta*
Jag kan cykla eller träna men springa är liksom inte min grej.. Får andnöd å ont i skenben, för att inte tala om håll!! Den hysteriska varianten! Å händerna blir som vattenfyllda diskhandskar!
*detta kommer sluta illa*

Kanske ska skaffa sådana skor som William tjatar om, de med hjul på ;) Då kan jag ju rulla fram. Hehe..
Eller, kanske man blir diskad då?
Blir intressant å se hur detta ska sluta.. Men jag lovar inte att jag springer hela biten! Biten det är ju över 2mil!!
Men anta utmaningen ska jag :)
*skakar på huvudet åt mig själv*

8 kommentarer:

kurrelina sa...

du får träna och anmäla dig till tjejmilen här i Sthlm, det är jättepoppis att ett gäng tjejer springer tillsammans och ibland jätteskoj utklädda. Det är ju i alla fall bara en mil.
Vilken underbar bukett....den skulle jag vilja ha....
ha det gott och krya på dig.
kramizzzar

Ps. jag skriver min hemsidesadress för den är mycket lättare. det går att nå mig på bloggen den vägen. DS

mockapocka sa...

Det kommer du greja! Jag kommer och hejar!

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha, det låter ju kul!
Jag får lust att springa jag också. Ligger ju i hårdträning redan med 2.5 km runda nästan varje dag...
(Två gånger hittills =))

MissC sa...

Kurrelina: Ja träning med stort T lär behövas!! Tjejmilen får jag allt ta en ordentlig funderare på ;)

Mockapocka: Att jag skulle greja det.. Hmmm med min kondis så kan man verkligen undra ;) Ska inte DU springa!!!!!?

Nilla: Hurtbulle där ;) Jag kämpar med att klara av å springa till pendeltåget när jag är sen *skratt*
Det tar 3min å gå i rask takt..

©Annelieh sa...

Jag hejar på dig och jag kommer med all säkerhet komma och titta, whoohooo!

Mita sa...

Det blir en tuff utmaning, eller?
Se till att ha bästa löpardojjorna så fixar du det.

mamsen sa...

Ja du! Detta blir tufft, men vi får köpa riktiga skor som gör gör att vi svävar fram. Svägerskan och hennes ena dotter har ju sprungit i några månader redan... Jag kommer att ha ångest ett helt år och undrar fortfarande varför jag sa JA (det kom så plötsligt)hahaha.

3Lmamma sa...

Som jag sa...jag kan anlägga nngra myysiga paus stationer på vägen...latte-tält...kladdkaketält, kanelbulle tält....sen tar vi marathon i stockholm du & jag;0)