onsdag 13 maj 2009

Gammalt mode?

Läste ett inlägg hos en bloggis Nilla och det fick mig på tankar jag haft förut..
Om modet.
När vi blir äldre, då lär vi väl inte se ut som det äldre vi ser idag!!? *jagvillinte* Jag gillar det modet som är idag. Jag gillar den musiken som spelas på radion idag och den jag lyssnat på de senaste 20åren. Jag gillar inte modet hos de äldre eller deras musik.. (missförstå mig rätt här) Då lär jag väl inte gilla det bara för att jag blir äldre. Jag tror att vi kommer att följa det vi växt upp med och det vi växt in i ;)
Precis som de äldre idag.

Vad tror ni??

9 kommentarer:

Mamma Melissa sa...

Japp -alla generationer har sin egen uppfattning om vad som är "gammalt"... vi kommer säkerligen inte gå omkring i beigea pensionärsskor med lufthål eller liknande... vi kommer att ta med oss der som vi gillar i graven... :.))

Jag kommer glatt halta fram i mina högklackade stövlar och färgglada kläder:.))

Och har jag inte lyssnat på Lasse Stefanz innan så ser jag ingen anledning till att göra det bara för att jag blir 97;.))

Anki sa...

Varför måste vi byta smak bara för att vi blir äldre?? Jag vägrar..
Tänker fortsätta lyssna på hårdrock
och all annan musik jag spelar. Och jag tänker fortsätta gå i det kläder jag trivs bäst i.
Det finns dom som ändrar på allt sånt bara för at dom gifter sig eller får barn.Och då kan dom bara vara runt 25 men ser ut och är som om dom vore 100.Nä fortsätt du med att vara den du är och ändra inte på något bara för att åren går..

Karina sa...

jag tror iaf vad gäller musiken, att man helt enkelt inte orkar med samma nivå på ljud som ungdomar gör. Man orkar inte med samma tempo fysiskt men inte heller psykiskt.
Jag tror man kommer ändra stil litegrana när man blir äldre av den orsaken.

Kläderna vet jag inte. När min mormor var ung var hon ju vacker i sin plicerade kjol... hon tycker nog även så idag. Du kommer välja kläder som liknar det du har idag men det kommer vara kanske lite enklare snitt... evt annat material när du kommer i klimakteriet :) Syntet lar väl inte funka så bra då misstänker jag.
Altså samma mode fast lite mindre villt :) Lite mognare snitt helt enkelt.

Kom ihåg inför framtiden... Du har ju på kläderna som DU tycker är fina. Inte dom ANDRA tycker är fina.
Bäst att skita i va andra tycker även när man är 70 och göra, lyssna på, klä sig PRECIST som man vill.

Kram från JÄTTE modeintresserade (INTE) Karina

kurrelina sa...

Men du ska veta att det är inte lätt att bli äldre och inte vilja se ut som äldre...helst ska man inte ha svarta naglar, inte pippilotter, inte bohemiga kläder, inte ringar på alla fingrar och mycket mer som många säger inte passar på äldre. Då gäller det att våga stå för det man har och gör....jag försöker i alla fall och jag gillar faktiskt den musik jag lyssnade på som ung...men har lagt till lite andra genrer också..
ha en fin dag
kramizzzzzar

Anonym sa...

Jag tror, att det tyvärr är så, att det modet som är idag-kommer vi att ta med oss och tyvärr se lika förlegade ut som vi tycker att gamlingarna ser ut idag.. Tiderna, modet förändras och man liksom hänger inte med. Så vare sig vi vill eller inte kommer vi nog att se ut "som man gjorde för 20 år sen" fast kanske inte fullt så extremt, får vi hoppas.. ;)

©Annelieh sa...

Du är så härlig! *håller med typ*

Kram på dig! //AH

Mika sa...

"Cool kvinna"... mmm... jag gillar det!!!! Jag säger detsamma till dig! Dina inlägg är väldigt fängslande och jag streckläser den...

ABC boken är en (numera) vän till mig som skrivit...och som jag illustrerat... riktigt trevlig men VÄLDIGT svårsåld på marknaden.

Mika

mamsen sa...

Ja du gumman! Det här är inga lätta saker inte! Jag gillar tex hårdrock fortfarande men har lagt till lite annat. Kläderna? Min klädsmak följer ganska bra med (tycker jag själv). Men, allt passar inte att trä på en 55+-are! Man behöver ju ett visst mått av självkritik, så det är riktigt svårt när själen inte följer åldern ska du veta! Och det finns en del plagg jag skulle kunna tänka mig, men.... Jag har ju o andra sidan en del godbitar från dig som jag stortrivs i.Det viktigaste är nog att man känner sig bekväm i det man bär upp... Kram

MissC sa...

Jaa, man ska klä sig så att man trivs i det man har på sig ;P