torsdag 23 april 2009

Smugglare!

William har verkligen slipat på taktiken..!! Idag innan avgång till dagis hade vi diskussioner om detta med att ta med egna leksaker.. Vilket ju inte är okej. Detta pga av att han visade signaler till att vilja ta med. Vi har ju gjort så att han får ta med å så tar vi med dom därifrån efter att han visat sina kompisar. Vilket har fungerat toppen!
Men så idag när vi skulle gå då dessa signaler visat sig så bad jag om att få titta i byxorna.. Inget där. -Där ser du mamma! Fick jag som svar.

Väl på dagis så stack han iväg ganska snabbt till kompisarna. Jag lämnade en lapp till ena pedagogen å slängde en blick bort mot dem.. Hmm.. Ser lite suspekt ut där borta tycker jag..
När jag var klar så gick jag dit för att ordentligt säga hejdå. Och frågar om jag får titta i jackfickan.. NÄÄÄÄ det fick jag inte!!! Jahapp.. Diskussion igen men inget medgivande. Så det var ju bara att dyka ner med handen mot hans vilja och, minsann.. 2st gormitisar ramlade ut! Tårarna sprutade, han blev arg och ledsen!! Kompisarna såg ju på också.. Så vi skiljdes åt som "ovänner" han ville INTE säga hejdå.
Han trodde ju såklart att han hade klarat sig! Att smugglingen lyckats!

Den ena kompisen sa till mig att han fick ta med sig för sin mamma..!! Vet ju att det finns dem som inte orkar ta fighten. Vilket är så jäkla FEL!!! Jag tycker det är extremt nonchalant. Och orättvist mot barnen!

William har verkligen slipat på sina metoder.. Förr var det mer, -Jag har inget i mina byxor! (hahaha) Eller, -Mamma, det är ingen bil i min strumpa! De är ju ändå för sköna ;)

Ha en toppen dag!

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

När en av mina döttrar gick på dagis och skulle ha fotografering där ville hon ta med sig/ha på sig en utklädningsklänning av prinsesstyp.
Nej, sa jag.
Ok, sa hon.
När vi senare fick bilderna visade det sig att hon smugglat med sig klänningen, och förstås, hade den på sig på bilderna haha
En väldigt kär bild nuförtiden på min lilla prinsessa <3

mamsen sa...

Den pojken kommer att gå långt om han vil! fnissar.... Har är ju för gooo!!!! Kramar

kurrelina sa...

Bra tjejen, du verkar vara en rättvis och bra mamma och det gäller att hålla det man sagt annars får man ju barn som aldrig lyssnar
ha en fin kväll
KRAMIZZZZar

Kai Vähälä sa...

Gooo william goo :D ska lära han bättre knep, *Skämta* eller? :)

MissC sa...

Grrr... Det skulle bara sätta honom i mer knipa. OCH dig! ;)