söndag 19 april 2009

Solig söndag..

Något sent men.. God Morgon :) Natten har varit lugn och vi är utvilade.

Mamma lyckades med konsten att nästan ramla å göra en piruett i luften innan sovdax igår.. En ordentlig smäll fick hon på benet :( Bulan var stor å blå, lite blod kom det också. Så hon parkerades i soffan med ispåse. Idag har bulan gått ner och benet är okej.

Idag tänkte vi oss en promenad i det vackra friska vädret. Vi har ju mest varit här hemma hela helgen.. Vilket har varit enormt skönt å avkopplande!! Senare ska jag ta med mamma så hon får tjuvkika på utställningen då hon inte kan närvara på vernissaget.. Imorgon åker hon direkt till jobbet å jag längtar redan tills vi ses nästa gång.

Mamma jag älskar dig! Du är bäst!!

3 kommentarer:

mockapocka sa...

Så härligt med mamma på besök.
Jag saknar min mamma jättemycket. Hon dog väldigt plötsligt när jag var 30 år och högravid med mitt första barn.Jag har alltid saknat henne i min egen mammaroll, men även som min egen mamma och som bara hon, Ulla. Jag undrar ofta hur det hade varit om hon hade levt. Kan inte låta bli att tänka på det även om det mest gör ont.Hon fattas mig så otroligt mycket.

AnnelieH sa...

Stackars mamsen!!! Hoppas allt gått bra idag och att ni har haft en underbar dag tillsammans, kram till er båda! //Annelie

MissC sa...

Mockapocka: Jag förstår dig!!! Jag har ju blivit mer mammig än någonsin förr.. Det kom med att själv bli mamma. Vi har ju ett bra avstånd oss emellan milmässigt. Men helt utan henne kan jag inte tänka tillvaron. Jag skattar mig lycklig som får ha henne i mitt liv! Kram på dig!!

Annelie: Vår dag har varit lugn å skön.. Ehh.. Förutom att jag fixat massa smycken till min mor ;)